<Inapoi

Yahoo! reuşeşte să bată Google la publicitatea on line

Valoarea acţiunilor companiei americane Yahoo! a crescut cu 10 procente. Este publicitatea cea care a adus această creştere pentru al doilea mare motor de căutare din lume. Nu publicitatea la Yahoo, ci cea de pe site-ul Yahoo, care a adus încasări peste aşteptări. Motorul de căutare pare să prindă forţe noi în lupta cu Google.

În fiecare an valoarea publicităţii online la nivel mondial creşte, iar trendul este dat, cum era de aşteptat, de industria americană. Cei mai mari rivali în domeniu sunt Google şi Yahoo! Un studiu de specialitate a arătat recent că navigatorii pe internet, mai ales cei americani sunt mult mai mulţumiţi de Yahoo decât de celelate site-uri şi motoare de căutare.

Nu este de mirare că şi veniturile din publicitatea on line au crescut, la fel şi valoarea acţiunilor, care a urcat cu 10 procente. Creşterea din acest semestru vine după 5 semestre în care rivalul Google se afla pe primul loc. După cea mai recentă discuţie cu investitorii, de acum 3 luni, lumea internetului aştepta ca directorul executiv Jerry Yang, co-fondator al portalului, să dezvăluie planurile de viitor ale Yahoo, care are concurenţi ca Google, Facebook şi milioane de bloggeri.

Yang a reuşit să capteze atenţia internauţilor cu un anunţ-şoc. "Yahoo vrea să fie pagina de start a tuturor şi să devină punctul de plecare al clienţilor din întreaga lume." El a mai declarat că Google a demonetizat noţiunea de portal pentru că nu face decât să caute nişte cuvinte în diferite texte, pe când Yahoo este un motor de căutare veritabil.

Un raport de specialitate realizat în 2006 arată că cea mai utilizată aplicaţie pentru AOL era mesageria instant. MSN sau Yahoo sunt preferate pentru aplicaţiile de e-mail, iar Google pentru căutarea imaginilor pe internet.

Sursa: Money Channel